Parková dráha Olympia Brno
• pracovní brigády •
členů S.M.P.D.

Sobota 23. 4. 2011

První pracovní brigáda na stavbě centrálního nádraží

První brigáda se odehrála ve znamení hloubení jámy kolem výpravní budovy a natírání železných oken dílny a vozovny.


Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Obkopání výpravní budovy je třeba provést z důvodů instalace tepelné izolace základů stavby. Aby v zimním období nedocházelo k promrzání budovy od základů. Rýha má být hluboká 60 cm a na základovou stěnu bude instalován tzv. extrudovaný polystyrén.
Práce byla velmi náročná, protože v úzkém výkopu není mnoho místa k pohybu. Dále jsme se »setkávali« s hrubým štěrkem a zejména nerovnou betonovou stěnou základů. Za celý den kopáči stihli obkopat pouze polovinu budovy.


Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

O něco snazší práci měli natěrači – alespoň co se fyzické námahy týče. Ocelové rámy oken bylo nutno z vnější strany nejprve oblepit paírovou krepovou páskou, aby nedošlo barvení okenních tabulek. Po natření byla páska zase stržena. Po zaschnutí barvy již zbývá pouze jediné - okna důkladně umýt odmašťujícím prostředkem a bude hotovo.


Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 23. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Sobota 5. 11. 2011

Pracovní brigáda na trati

Sobotní brigáda byla svolána vcelku operativně, když předtím ve čtvrtek došlo k čistění chrániček pro kabely. Výroba PVZ totiž pokročila tak daleko, že je aktuální instalace výstražníků do trati. Pro zcela nezasvěcené – PVZ je zkratka pro Přejezdové Výstražné Zařízení – jehož je autorem a konstruktérem je Jirka Sajbrt. Výstražníky samotné sledují vzhled současných výstražníků se zmnešením a samozřejmě zjednodušením. V případě křížů pro vícekolejný přejezd jsme se ovšem shodli na starém provedení plného dvojkříže.
Cílem prací byla montáž stojin pro výstražníky a postupné uložení kabelů k počítacím bodům v kolejišti. Na trať vyjel pracovní vlak, který naši mladí chlapci s láskou připravili a nastartovali. Krásný byl pohled na pracovní vlak vyjížděnící otevřenou bránou z areálu centrálního nádraží.


Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Na vagonech bylo naloženo veškeré potřebné nářadí a materiál. Benzínová elektrická centrála poháněla rozbrušovačku a vrtačku. Ke slovu pak přily krumpáče lopaty, beton a naše ruce.


Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Usazení sloupků pro výstražníky obnášelo jejich zabetonování do vyčistěných rour usazených do betonového základu již v době výstavby trati. Sloupky bylo nutno vysvislit a zajistit proti otočení.


Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Kabely k počítacím bodům byly zavlečeny do chrániček a zahrabány do bezpečné hloubky do země.


Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 5. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 6. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Počasí bylo slunečné. V dílně bylo celkem příjemně, zejména v okamžiku, kdy se na vařiči ohřály vynikající Tuřanské klobásy. To se sedělo kolem svařovacího stolu s ošatkou chleba z Veverské Bitýšky (jediný chléb na Brněnsku vyráběný ještě klasickou metodou z chlebového kvasu), hořčicí a velkou chutí. Ta dílna je opravdu nádherná...

Čtvrtek 10. 11. 2011

PVZ opět pokročilo

Dvoukolejný přejezd pod kůlovým bludištěm je momentálně v nejpokročilejším stádiu stavební připravenosti. Proto bylo rozhodnuto o namontování vlastních výstražníků a jejich kabelovém propojení.
Do trati byl vytlačen pouze jen sypák, do kterého jsme naložili vše potřebné. Roli lokotraktoru dobrovolně splnil Martin. Jinými slovy – tentokrát to byla železnice s animálním pohonem, nebo-li Marťka.


Foto 10. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 10. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 10. 11. 2011 © Martin Šiler.

Foto 10. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 10. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

Počasí bylo zdánlivě přátelské. Takový babí podzim. Sluníčko však již nemělo sílu překonat vliv poněkud studeného větru.


Foto 10. 11. 2011 © Roman Šiler.

Foto 10. 11. 2011 © Roman Šiler.
 



 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :