Celodřevěná tříkolejná remíza pro odstavení zejména osobních vlaků pro návštěvníky. V zadní části budovy je odělený prostor pro odpadní nádoby přístupný z venku.
![]() |
Foto 30. 7. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler. |
Vozovna má okna pouze ze strany výpravní budovy. Důvodem je zejména ohled na náklady (každé okno něco stojí), ale také bezpečnostní (směrem k silnici není potřeba ukazovat kdeco všechno).
Okna jsou konstruována podobně, jako průmyslová mnohotabulková okna na továrních halách minulého století. Vzhledem k tomu, že klasické železné profily pro konstrukci takových oken již dávno nejsou k dispozici, byla konstrukce přizpůsobena současně válcovaným profilům T30. Okna potřebných rozměrů se šesti tabulkami byla opět zhotovena nejprve pomocí počítačea programu SolidWorks. Z modelu byly standardně generovány výrobní výkresy.
![]() Výkres okna včetně pomocného rámu a dřevěné špalety. | ![]() Výkres hlavního rámu okna - svařenec se skly. |
Okna zhotovila firma BOFA-mont z Velkých Pavlovic. Hotová okna byla převezena ke skláři. Zde bylo po konzultaci a zkouškách rozhodnuto o zasklení klasickým způsobem pomocí sklenářského fermežového kytu. Po převozu na stavbu byla provedena montážní zkouška. Ostatní okna však byla uložena ještě v horizontální poloze z důvodu déledobějšího tuhnutí kytu.
![]() Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler. |
Vrata do vozovny byla navržena jako dvoukřídlá celodřevěná, pro každou kolej zvlášť. Zajištění je řešeno pomocí zástrčí, které zajišťují vrata i v otevřené poloze (proti samovolnému zavření). Střední vrata mají jedno křídlo zamykatelné zámkem přístupným klíčem zvenku. Ostatní vrata jsou odjistitelná pouze zevnitř.
![]() Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler. | ![]() Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler. |
![]() Foto 4. 11. 2010. | ![]() Foto 9. 11. 2010. | ![]() Interiér vozovny s kompletním opláštěním. Foto 9. 11. 2010. |
![]() |
Vozovna je kompletní - na řadu přije fasáda. Foto 17. 11. 2010. |
Na začátku roku 2011 byly ve vozovně instalovány elektrorozvody. Byla instalovaná zářivková tělesa a rozvod se zásuvkami 220V.
![]() Osvětlovací těleso ve vozovně. Foto 24. 2. 2011. | ![]() Hnědé lišty pro elektrorozvody jsou ve vozovně celkem nenápadné. Foto 24. 2. 2011. |
Vozovna byla poprvé využita jako sklad pro mobilní koleje 127 mm, které se byly přemístěny po ukončení akce na výstavě Modelář 2011, konané na BVV.
![]() |
Vozovna jako sklad mobilního kolejiva rozchodu 127 mm. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler. |
Významným počinem bylo provizorní napojení první koleje vozovny na traťovou kolej, která byla podél vozovny smontována po zhotovení přejezdů.