Parková dráha Olympia Brno
• centrální nádraží •
výpravní budova – postup výstavby

Výpravní budova

Z hlediska návštěvníků jde o nejdůležitější objekt, který bude obsahovat pokladnu, návštěvnická WC a zázemí pro personál a členy S.M.P.D. Hlavním konstrukčním materiálem jsou bloky YTONG. Z tohoto materiálu jsou zhotoveny i stropy. Krovy byly navrženy ze dřeva.


Foto 26. 8. 2010 © Roman Šiler.

Foto 26. 8. 2010 © Roman Šiler.

Foto 26. 8. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Stavba ze známých bílých bloků YTONG jde relativně rychle. Rozměrovou úpravu zajistí ruční pila. Překlady vyztužené ocelovými pruty jsou však již velmi těžké a zvedací technika pro uložení je nutností.


Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler.

Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler.

Příprava věnce pro střechu. Foto 11. 11. 2010.
 

Následovalo položení betonové vrstvy podlahy budoucího podkroví. Dalším krokem byla konstrukce střechy. Střecha je provedena klasicky, tak jak se na začátek 20. století sluší a patří. Dlužno podotknout, ře řemeslníci v tomto případě odvádějí skutečně perfektní práci. Radost pohledět.


Betonování podlahy podkroví. Foto 17. 11. 2010.

Na panely Ytong je položena výztuha a zalita betonem. Foto 17. 11. 2010.

Zárodek střechy je již tu. Foto 19. 11. 2010.
 

Kostra střechy se již rýsuje. Foto 22. 11. 2010.

Zima přináší i studené mlhy. Foto 8. 12. 2010.
 

Bloky jsou nošeny po žebříku. Foto 8. 12. 2010.

Práce tesařů je velmi pečlivá. Foto 8. 12. 2010.
 

Postupné zaklápění střechy. Foto 10. 12. 2010.

Budoucí půdní prostor se již rýsuje. Foto 10. 12. 2010.
 

Výpravní budova v zimním hávu. Foto 15. 12. 2010.

Ucpání okenních a dveřních otvorů umožní práce v interiéru. Foto 15. 12. 2010.
 

Na komín byla napojena klasická kamna, ve kterých je spalován dřevěný odpad, který zbyl ze zpracovaných dřevěných konstrukcí. V budoucnu zde budou instalována krbová kamna, která budou v chladném období velmi příjemným prvkem vybavenosti společenské místnosti.


Komín - zárodek krbových kamen v interiéru. Foto 8. 12. 2010.

Zdění příček za venkovního mrazu. Foto 15. 12. 2010.
 

Vnitřní příčky, vodo a elektroinstalace tedy mohly být prováděny i za mrazu. Což je z hlediska času velmi důležité.


Rozvody elektro v klubovní místnosti. Foto 18. 2. 2011.

Hromada dřeva není odpad, ale palivo do kamen. Foto 18. 2. 2011.
 

Natahování podkladu pro vnitří omítky ve výpravní budově. Foto 24. 2. 2011.

Pohled do šatny výpravní budovy. Foto 24. 2. 2011.

Interiér pokladny. Foto 24. 2. 2011.
 

Exteriér čeká na jaro a fasádu. Foto 24. 2. 2011.

Pohled na pokladnu výpravní budovy. Foto 24. 2. 2011.
 

Podlaha v šatně a koupelně výpravní budovy. Foto 3. 3. 2011.

Vyzdívání prostoru pro rozvaděče. Foto 3. 3. 2011.
 

Na začátku jara je výpravní budova připravena pro intalaci všech vstupních i interiérových dveří. Zbývá kokončit vrchní vrstvu vnitřních omítek, položit dlažbu a rozměřovat prostor pro nábytek.


Společenská místnost výpravní budovy se základem vnitřích omítek a zabetonovanou podlahou. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.

Ještě provizorní vstupní dveře do společenské místnosti. Pohled směrem k šatně. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.

Pokladna ze základem pro omítky. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.
 

Na přelomu března a dubna 2011 byla dokončena také střecha montáží okapů a položením krytiny.


Klempířské práce na střeše výpravní budovy. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.

Celkový pohled na centrální nádraží od kůloviště. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.
 
Celkový pohled na centrální nádraží – střechy jsou hotovy. Foto 8. 4. 2011 © Roman Šiler.

Přes léto se na výpravní budově mnoho nezměnilo, protože hlavní práce probíhaly na podzemních vedeních – na kanalizaci, rozvodu vozy a elektřiny.
Na konci léta byly připraveny patky pro zastřešení prvního nástupiště. Před montáží dřevěných konstrukcí muselo být provedeno i zeteplení fasády.


Vyznačené patky pro střechu prvního nástupiště. Foto 26. 7. 2011 © Roman Šiler.

Instalovaný zateplovací systém YTONG. Foto 26. 7. 2011 © Roman Šiler.
 

Budova je připravena pro montáž střechy nad 1. nástupištěm. Foto 26. 7. 2011 © Roman Šiler.

Foto 26. 7. 2011 © Roman Šiler.
 
Foto 1. 10. 2011 © Roman Šiler.

Potom nastoupila osvědčená parta »střechařů«, aby odvedla perfektní práci, která výpravní budovu opět posunula blíže svým dávným vzorům.


Foto 10. 10. 2011 © Roman Šiler.

Foto 10. 10. 2011 © Roman Šiler.

Foto 10. 10. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 10. 10. 2011 © Roman Šiler.

Foto 11. 10. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 16. 10. 2011 © Roman Šiler.

Foto 16. 10. 2011 © Roman Šiler.
 



 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :