Provozní dny bez technického zázemí vždy znamenají obrovskou práci spojenou s vytažením modelů a příslušenství ze skladu a převážení na trať. Po ukončení provozu to stejné, ale samozřejmě obráceně. Do vybudování centrálního nádraží se všemi objekty to nebude o mnoho jiné.
Prvním ulehčením bylo dokončení hlavní trati po hranici budoucího centrálního nádraží. Navážení materiálu se mohlo uskutečnit již od podjezdu asfaltové dráhy.
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Zázemí pro roztápění parních lokomotiv zůstává v prostoru nácestného nádraží. Zde zůstává nářadí, pohonné hmoty, zahradní nábytek pro odpočinek, popřípadě proviant na občerstvení posádek. Odtud vyjíždějí osobní vlaky k provozovanému úseku smyčka – Amfiteátr.
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Nákladní vlak je využíván pro návoz vody a dalších potřebných věcí pro zbrojení lokomotiv na výhybnu Amfiteátr.
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. |
Výhybna Amfiteátr, respektive její dlážděné nástupiště je v obležení svezeníchtivých.
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. |
Vlaky vyrážejí na trať v krátkých intervalech – jízdní doba malého okruhu je zhruba pět minut.
Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Roman Šiler. | Foto © Roman Šiler. |
Foto © Jan Píšala | Foto © Jan Píšala. | Foto © Jan Píšala. |
Počasí nebylo zcela stálé. Velkým zážitkem byla průtrž mračen, která sice byla (naštěstí) relativně krátká, ale rozhodně »výživná«. Obdivuhodné je, že se našel fotograf, který nelenil do nepohody vytáhnout přístroj a zachytit tak lehce dramatickou situaci, kdy posádky parních vlaků cítily, že bez cestujících jim teče do bot...
Foto © Jan Píšala. |
Jeden provozní den (13. 6. 2010) jsme vyzkoušeli pouze s bateriovými lokomotivami. Tím odpadlo vytvážení zázemí pro parní lokomotivy. Manipulace s modely i s věcmi byla výrazně zjednodušena. To podstatně ušetřilo naše síly.
Foto © Martin Šiler. |
Foto © Martin Šiler. | Foto © Martin Šiler. | Foto © Martin Šiler. |
Foto © Martin Šiler. | Foto © Martin Šiler. | Foto © Martin Šiler. |