Kolega Bohumil Pavlíček z Jablonného má ve svém »vlastnoručním portfóliu« již úctyhodnou řadu »pětkových« vozidel na rozchodu 127 mm. Nebo-li modelů vozidel v měřítku 1:11.
Přesné měřítko pro normálněrozchodná železniční vozidla stavěná pro modelový rozchod 127 mm je 1435 : 127 = 11,299. Čili 1:11,299.
Toto »hausnumero« je samozřejmě pro modelářskou praxi nepoužitelné. V klidu můžeme tolerovat oněch 1:11.
Foto © Bohumil Pavlíček. |
šestinápravová motorová lokomotiva řady T678.0/T679.0 byla určena pro těžkou službu na slovenských tratích. Z původního plánovaného počtu 10 + 80 kusů byl počet objednaných strojů výrazně redukován. Podle dohod RVHP byly nejvýkonnější lokomotivy nadále produkovány v SSSR, takže na území Československa začaly proudit ruské Sergeje T679.1 Z tohoto důvodu na většinu železničních přátel v českých zemích působí »pomeranče« poněkud cizokrajně.
Foto © Bohumil Pavlíček. | Foto © Bohumil Pavlíček. |
Slovenský pomeranč je v pořadí čtvrtým modelem motorové lokomotivy z dílny pana Bohumila Pavlíčka. Po T466, T478.1 a T478.3 jde o první šestinápravovou bateriovou lokomotivu.
Technické parametry budou zveřejněny v recenzích modelů, které chystáme ve spolupráci s autorem v budoucnu.
Fotografie nového modelu však jsou dostatečně výmluvné.
Foto © Bohumil Pavlíček. | Foto © Bohumil Pavlíček. | Foto © Bohumil Pavlíček. |
Foto © Bohumil Pavlíček. | Foto © Bohumil Pavlíček. |
Foto © Bohumil Pavlíček. |