Ač by měl být provoz živých parních lokomotiv v Křenovicích tím hlavním programem, bylo to v červenci 2011 trošku jinak.
Text sestavil Roman Šiler, poslední editace 9. 7. 2011.
Zahradní kolejiště doznalo během dalšího roku své existence mnoho významých změn. Nejdůležitější je kolejové dokončení nového, neskutečně komfortního koncového nádraží. Mimo dlouhá nástupiště je tu lokomotivní depo, hemží se to tu štíhlými výhybkami Thiel, jsou tu stavědla, remízy, zauhlovací zařízení, sklady. V plánu je samozřejmě pískovcová nádražní budova. Zkrátka nádraží radost pojezdit...
© Roman Šiler |
Malosériový model motorové lokomotivy řady ČSD T478.3 a T478.4 je již ve všech plánovaných exemplářích hotov. Elektronika je doinstalovaná. Po dobrých zkušenostech s napájecími kondenzátory byly do posledních modelů namontovány i tyto sady.
Křenovická dvoukolejka a dlouhá nádraží umožňující provoz dlouhých vlaků byla důvodem k předvedení většího množství těchto modelů v akci. Pro doplnění byly do provozu uvedeny i další »normálněrozchodné« modely, ať již ze stáje LGB nebo Piko. Samozřejmě šlo jak o nákladní, tak osobní vozy. Sešlo se jich dost, takže přirozeně dlouhé vlaky jsme mohli bez problémů vytvořit.
© Roman Šiler |
Pokud se na jednom kolejišti vyskytne takové množství modelů, nevystačíme si z hlediska lokomotivních adres pouze s čísly 4783 nebo 4784. Bylo proto rozhodnuto, že adresa modelů bude inventární číslo stroje. Každý model byl proto přeprogramován. Po tomto aktu byla s každým modelem provedena zkušební jízda z nádraží Ořechov do depa nového koncového nádraží. Po dojetí posledního modelu přehlídky se spustily závěrky fotoaparátů. Ze čtyřnápravových osobních vozů byla vytvořena osmivozová souprava, ke které byl připojen brejlovec v celočervené barvě s novou řadou 754. Souprava vypadala skutečně impozantně. Lokomotiva protáhla bez jakéhokoli zaváhání soupravu celým kolejištěm tam i zpět. Trakční vlastnosti modelů jsou proto více než dobré. Všichni účastníci akce si také nemohli nevšimnout kolektivního hlučení dieselových motorů. Výkonné reproduktory činily modely nepřehlédnutelnými a nepřeslechnutelnými.
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Jiří Polák | © Jiří Polák | © Jiří Polák |
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Jiří Polák |
Drobnými dárky jsme mu připomněli, že s ním soucítíme. A na druhou stranu také velmi děkujeme především za řízení výstavby centrálního nádraží v Olympii. O stavbu se stará perfektně, vše má promyšleno do detailů. Hlavním přáním je to, aby si mohl další dlouhá léta v plné svěžesti užívat (spolu s námi) plodů své práce, ať jde již o postavené modely nebo právě parkovou dráhu.
Naše nastupující generace zorganizovala fotografování kontejnerového vlaku RhB a jízdu obojživelné lokomotivy Gem 4/4 s vagony se středním vstupem.
© Martin Šiler | © Martin Šiler |
© Martin Šiler | © Martin Šiler | © Martin Šiler |
© Martin Šiler | © Martin Šiler |
Ač byla elektrická trakce pro tentokrát v převaze, syčení modelů jsme slyšeli také. Nejvíce byla vidět lokomotiva RhB G 3/4 č. 11. Jde o velmi pěkný a výkonný stroj, který proháněl jeho majitel po celém kolejišti.
© Roman Šiler | © Roman Šiler |
© Roman Šiler | © Jiří Polák | © Jiří Polák |
© Jiří Polák |
Bohužel vzhledem k nízké návštěvnické kapacitě zahrady nelze očekávat veřejné vyhlášení termínu. Vždy půjde o setkání pozvaných modelářů. Půjde ale o setkání s tradicí.