O víkendu 25. a 26. 5. 2007 se konala v Aurachu - rodné vísce živých parních modelů Regner - tradiční akce »Setkání s novinkami«. V sídle firmy je organizováno setkání modelářů, při kterém jsou představeny novinky pro uvedený rok.
Celkový pohled na venkovní mobilní předváděcí kolejiště. | Čtyřlodní dílenské prostory firmy Regner. |
Akce je volně přístupná. V prostoru firmy jsou postavena předváděcí kolejiště, včetně stabilního firemního ve skleníku, dále bazén pro parníky, přístřešky pro firemní prezentace a pro přípravu modelů přítomných modelářů. Otevřen je samozřejmě obchod a u několika stolků si mohou zákazníci nechat poradit a pomoci při stavbě modelů. K dispozici je i občerstvení.
Občerstvovací zóna za výrobními halami firmy. | Stolky modelářů jsou pro všechny případy zastřešeny. | »Pavilon« pro parní lodní modeláře v zadní části areálu. |
Předváděn byl prototyp rakouské parní lokomotivy Mh6 z dráhy St. Pölten - Mariazell, který byl v mezidobí dokončen. Jde o nádherný model, jehož předloha je na rozchodu 760 mm po velmi zdařilé renovaci v provozu na zvláštních vlacích. Jde lokomotivu s dělenou budkou strojvedoucího (podobně jako lokomotivy Krauss v Mladějově). Kompromisem je opět rozchod modelu (1000/760 mm). Jde jinak o výroční model, který bude vyroben v počtu kusů dle dosavadních objednávek v jednorázové sérii a dále nebude vyráběn. Jeho sběratelská hodnota bude tedy značná. Dle slov pana Regnera pro velký zájem zvažuje i výrobu elektrické varianty, protože takový – velmi atraktivní – model nikdo jiný nevyrábí. Detaily modelu přiblíží nejlépe fotografie.
Mh6 vypadá na kolejích skutečně impozantně. | Na ochozu kotle jsou i imitace mazacích lisů. | Baňatý komín »nezeje« prázdnotou. |
Dělená budka strojvedoucího přinese také technické obtíže při zástavbě RC. | Za dýmničními dvířky se skrývá klasická konstrukce přehřívače. |
Ještě seřídit plamen a vlak je připraven na stoupání. | Předváděcí a zkušební kolejiště ve skleníku není nijak oslnivé, ale stoupání na most prověří každý model. |
Bohužel jsme se nedočkali předvedení parního motorového vozu ve velikosti I, který bude mít novou konstrukci parního stroje s průměrem válců jen 10 mm a pístovým šoupátkem.
V současnosti je podle slov pana Regnera firma kapacitně tak vytížena, že je obtížné věnovat čas na vývoj. To je zdánlivě sympatická situace – firma má tolik zakázek, že nestačí vyrábět (co by za to dali v bývalém LGB). Negativní však je, že zákazník se pak včas nedočká svého objednaného modelu, chybí náhradní díly a v publiku se tak šíří nespokojenost. A to je samozřejmě špatně. Nepodařilo se například připravit k expedici ohlášený model parní dvoupodvozkové lokomotivy systému Meyer saské řady IVK.
Pan Regner se modelářům věnoval osobně. | Jeden z konstruktérů firmy Regner pomáhá montovat model. | Organizační rozhovor manželů Regnerových uprostřed parní a občerstvovací vřavy. |
Příchozí si přijedou především poklábosit, někteří si vyzvednou v prodejně svůj objednaný model, nakoupí náhradní díly nebo potřebné součástky. Zajezdí si se svým modelem na kolejišti. A hlavně se dívají fotografují, chytají zkušenosti a nápady dalších modelářů. Akce je zajímavá tím, že se sejdou modely nejen provenience Regner a vlastní stavby těch nejšikovnějších, ale i průmyslové výrobky jiných (konkurenčních) firem. To je samozřejmě velmi poučné.
Individuální stavba lokomotivy systému Mallet je již ve funkční fázi (na jeden podvozek). | Roztopení modelu Lumber Jack jesložité stejně, jako u ostatních... | Lumber Jack s RC ovládáním. |
Jen tak mimochodem - pokud porovnáme z tohoto hlediska živé parní modely na trhu, dojdeme asi všichni k závěru, že modely Regner jsou asi nejlepší. Jde o srovnání zejména poměru CENA/VÝKON. Tím výkonem máme na mysli modelovost a funkčnost.
V roce 2008 bude akce pravděpodobně většího rozsahu vzhledem k výročí firmy. Opět bude zřejmě postavena dráha 5", pro kterou pan Regner postavil parní model. Můžeme se těšit patrně na pořádnou "parní šou".