Reportáž byla sestavena 18. 3. 2008. Fotografie © Roman Šiler.
Pan Randýsek má k dispozici zahradu poměrně velkých rozměrů, přičemž pozemek je prakticky v rovině. Od samého začítku vidí své kolejiště dál, než v jednom rohu a správně pochopil, že vše má mít svůj prostor, pokud to jde. O své železničně–modelářské praxi informuje na svých stránkách www.railman.cz.
Do rodiny zahradních modelářů nastoupil v době, kdy se ve velkém na trhu začaly prosazovat niklované koleje. Začal je tedy od začátku při stavbě používat. Koncept dráhy je tvořen tak, aby v budoucnu mohla být postupně rozšiřována. Základem je skutečně velké nádraží, jehož kouzlo spočívá v tom, že lze tvořit dlouhé soupravy. A ty samozřejmě viděl ve svém modelářském snění od samého začátku. Samozřejmě – málokdo si může hned od počátku dovolit dlouhé soupravy také pořídit, ale zanedbání vybudování základu – trati, která umožňuje provozovat dlouhé vlaky – se později při úsporně založeném kolejišti těžko dohání.
26. 8. 2007 | 26. 8. 2007 | 26. 8. 2007 |
Pan Randýsek začal svůj zápas se zahradní přírodou razantně. A ta mu odpovídá stejně. O svém dosud nevyhraném zápase s krtkem by mohl vyprávět Křenovic-Story.
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
Kolejiště je nyní v samém počátku své existence a postupně bude doznávat jistě změny. Fotografie budou nepochybně postupně doplňovány.
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
Co nevidět se po kolejišti začne také prohánět první »domácí« živá parní lokomotiva. Samozřejmě od firmy Regner. Svoje prvenství však již nesmazatelně získala jiná – předváděcí regnerka – LUMBER JACK, která se srdnatě po niklovaných kolejích proháněla jako hostovský model.
31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 | 31. 8. 2007 |
Křenovická pára |