Skutečně pracovně nejefektivnější sériově vyráběný sněhový pluh, kterým lze na kolejišti odklízet skutečný sníh. Pro velký zájem modelářů byly tyto modely zajištěny na sklad do Brna. Nejde však o žádné novinky – ve výrobním programu jsou již řadu let.
Samozřejmě je nutno tyto pluhy dostatečně zatížit a pro jejich tlačení použít spolehlivý silný stroj nebo soustrojí.
Model pracovního vozidla určeného k čistění zoxidovaného povrchu mosazných kolejnic patří k základní nabídce LGB. Po letech výroby typicky žlutých vozů vyráběných na bázi dvounápravového lokotraktoru Schoema doznaly funkční technologické vozy s označením LGB 2067 konečně změny. Kapoty a kabina byly odstříknuty z červeného plastu a model dostal číslo 1. Na technice vozidla nebylo potřeba nic měnit – jde o osvědčenou funkční pomůcku pro každého provozovatele rozsáhlejšího zahradního kolejiště s mosaznými kolejnicemi. Tedy tak jako dosud je model vybaven dekodérem s ovládáním spuštění brousicí nápravy při jízdě vpřed (zapnutí funkce tlačítkem F1 je signalizováno blikajícími střešními majáky). A to stačí. Během broušení vydává brousicí vůz typický kvílivý hlasitý zvuk, takže například osazování zvukového modulu ani není potřeba.
Kdo potřebuje pro svoje kolejiště druhý brousicí vůz (třeba kvůli rozsahu dráhy), ten novou barevnou mutaci jistě uvítá. Pro mnoho modelářů je také pozitivní to, že zmizela trošku hračková značka LGB, která si na mnoha starých modelech hraje na vlastnickou drážní značku.
__________________________________________________________________________________
Ohlášená novinka z řady precizních celokovových modelů (řada Top line) je expedována zákazníkům, kteří si lokomotivu objednali. Jde o model (z hlediska provedení) jiné kategorie, než jsme jako běžní konzumenti plastových modelů zvyklí. Samozřejmě ruku v ruce s kvalitou jde i cena.
Modely jsou plně digitální a zvukové. Elektronika je od firmy ESU. Zvuky jsou nahrány precizně a jsou modulem řízeny neobvykle dokonale. Ovladačem můžeme ovládat 16 funkcí modelu. Plné využití je tedy možné jen s ovladači Navigator od firmy Massoth nebo podobně vybavenými ovladači jiných výrobců.
Model je naprogramován pro použití s centrálou LGB, pro uživatele vyspělejších systémů je prvním krokem naprogramování zejména CV29 a CV49. Čili paralelní ovládání funkcí, 28 jízdních stupňů, popřípadě dlouhou adresu lokomotivy, která je v CV17 a CV18 nastavena na 6101.
Namátkou upozorňujeme na separátní ovládání osvětlení kabiny strojvedoucího (odpadá tedy nucené nesmyslné svícení v kabině za jízdy s rozsvícenými reflektory), dále – pokud rozsvítíme světla, naskočí zvuk parního dynama, po delším stání se lokomotiva rozjíždí se zvukem otevřených odvodňovacích ventilů, při snižování rychlosti model nádherně vybíhá do zvuku jízdy bez páry, apod. Samotná jízda má k dispozici několik typů zvuků výfuků páry, které jsou přehrávány podle razance skutečného rozjezdu modelu. Je to nefalšovaná nádhera. Tento mudul ESU zkrátka ukazuje, že hranice možností současné vozidlové elektroniky jsou o hodný kus dál, než by se podle standardních výrobců dalo tušit. I kouřový generátor (bez ventilátoru) vyvíjí celkem solidně kouř, který nevypadá jen jako pramének z cigarety.
Nemá velký význam popisovat obdivuhodné detailní provedení celokovového modelu. Nejsou zde sice žádné pohyblivé části (dveře, okna, poklopy), ale to ve skutečnosti klidně oželíme. Oči se ale i tak pasou. S vědomím, že fotografie 3D pohled očí nenahradí, nezbývá něž zájemce o špičkový model pozvat k prohlídce. Podívat se a poslechnout si.
Jízdní vlastnosti jsou také velmi dobré...
K dispozici je ještě několik volných (předem nezadaných) modelů. Pokud má někdo ještě zájem, lze sběratelský model s cenou cca 65 tis. Kč získat.
__________________________________________________________________________________
Jde o rozsáhlou sérii modelů známých vozů německých harckých drah. Osobní čtyřnápravové vozy jsou v provedení šesti až sedmiokenném, služební dvou a čtyřnápravové vozy se čtyřkřídlými skládacími dveřmi jsou jedno až čtyřokenné a nákladní čtyřnápravové vozy jsou v provedení vysokostěnném klanicovém. Všechny modely jsou ve variantách HSB a DR.
Vozy jsou vyrobeny frézováním s platových desek, masky podvozků jsou rovněž z plastu. Madla plošin jsou z drátů. Vozy nemají osvětlení a okna ani dveře nejsou otvírací. Interiéry mají sedačky, kavárenský vůz má i stolky v solidním provedení. Součásti interiérů jsou lepené. Kola jsou kovová, bohužel nejsou všechna dobře nalisovaná. Vozy jsou přesně v měřítku 1:22,5 nezkrácené. V provozu na kolejišti vypadají proto velmi přesvědčivě.
Jde o nejnovější generaci lokomotivních dekodérů s integrovaným zvukovým modulem, které se tak řadí k dalším výrobků, které se od firmy Massoth dostávají k zákazníkům přímo, nikoli přes LGB. Tento typ dekodérů se ovšem montuje i do sériových modelů LGB. Jako první jej obdržela ozvučená vylepšená lokomotiva HSB 996001, jako další lokotraktor HF 130C (klubový model). Kompaktnost provedení je velmi výhodná pro stísněné vnitřní prostory některých malých modelů. Na druhou stranu se tento dekodér hodí zejména pro modely s DCC rozhraním. U modelů vybavených dekodérem již z výroby je potřeba tento vymontovat a nahradit jej eMOTION XLS. A to je škoda. Zvukový dekodér Massoth je však cenově velmi zajímavý. V setu jsou mimo dekodéru i propojovací kabely a reproduktor. Cenově je v současnosti nejvýhodnější na trhu.
Překrásný model šestinápravové elektrické lokomotivy RhB s dělenou skříní a uspořádáním náprav Bo'Bo'Bo'. Originály evid. č. 703—707 byly po zkušebním provozu lokomotiv evid. č. 701 a 702 z roku 1958 vyrobeny v roce 1965. Od prvních se lišily hlavně tím, že kabiny strojvedoucího již od počátku nebyly vybaveny přechodovými dveřmi. Obě poloviny dělené skříně byly pohyblivé vůči sobě pouze vertikálně, aby bylo zajištěno dokonalé rozložení nápravového tlaku. Model je z plastu, ale jinak je velmi dokonale zpracován. Je vybaven dekodérem a zvukovým modulem, radost z jízdy je dokonalá. Cena je vzhledem k použitým materiálům velmi zajímavá! Zájemci však musí reagovat rychle. K dispozici je pět variant evidenčních čísel a jmen. Lokomotivy jsou i v červeném (současném) provedení. Po vyprodání zásob nelze další výrobní série očekávat.
Na hračkářském veletrhu 2006 ohlášená novinka byla po dvanácti měsících dokončena a vyexpedována k zákazníkům. Jde o přesný model malého posunovacího lokotraktoru s hydraulickým přenosem v měřítku IIm. Model je ozvučen, je vybaven osvětlením LED a dálkově ovládaným spřáhlem (klasické třmenové spřáhlo se sklopným hákem). Nádherný model, který se díky spřáhlu velmi dobře hodí k posunu na nádražích. Model je k dispozici v černé nebo červené mutaci.
Kdo by unás nevlastnil model V200 ve velikosti TT nebo H0! Nyní s touto lokomotivou přišla firma EPL ve velkosti G. Začíná éra evropských normálněrozchodných modelů naplno.
Model V200 je vynikající. Překvapivý. Každý ho musí mít. A kdo si jej koupí, bourá bariéry správného měřítka pro rozchod 45 mm. Že je to špatně? Ať! Model dvoustovky totiž předčil očekávání. Doufejme, že nyní již vyprodaná první výrobní série bude mít (patrně už s novým majitelem) pokračování. Modely jsou na skladě v Brně.
Pro novou motorovou lokomotivu je potřeba dodat přiměřený osobní vůz. Model vychází téměř bezezbytku z forem světle šedých vozů Aimz a Bim. Vůz Bm má však nový interiér (šestimístná kupé) a střechu s větráky. Vůz má tmavou zelenou barvu (podle dřívější ČSN »vagonová zeleň«). Oproti předchozí šedé variantě je výrazně hezčí. Důvodem je to, že střecha je celá stříbrná, je tedy opticky vyšší, zelená bočnice nižší a tím i delší, okna jsou vlivem stříbrných rámů větší. Celkový vjem je velmi dobrý. Vozy jsou na skladě v Brně.
Šedou barvou je částěčně lakována i střecha - Karoserie vagonu je proto opticky vyšší a tedy na délku kratší. |
Fantastiská novinka »novinkovatá« - restaurační vůz RhB který je vyroben ze zcela nových forem. Modelově jde o velmi věrný produkt, který sleduje novou modelovější linii. Model si žádá o podrobnější recenzi. Vynikající provedení,mnoho detailů, kvalitní popisy, úžasný interiér a osvětlení. Vozy jsou v dostatečném počtu na skladě v Brně.
Jak již bylo v reportáži z norimberského veletrhu 2006 řečeno, jde o opětovné použití forem. Nejpřesnější podle skutečnosti je dvounápravový traktor D&RGW. Modely mají dobré jízdní vlastnosti (jsou dost těžké), jsou vybaveny automatickým centrálním spřáhlem a mají mnoho sympatických detailů. Pro provoz s americkými nákladními vozy jde o vděčné vozidlo, které například nemusíme obracet (jako americké parní lokomotivy), protože dobře funkční spřáhlo má model z obou stran.
Jde o osobní vozy s otevřenými nástupními plošinami v provedení DR. Modely mají každý jiné číslo, označení vozů je však fantazijní, protože jeden má například i 1. třídu, což v interiéru neopovídá.
Jde o jednu z dalších barevných mutací modelu celoocelového zavřeného vozu, tentokrát společnosti Union Pacific s číslem 461213. Vůz je žlutý, byl však zvolen velmi příjemný pískový odstín, takže celkový vzhled není křiklavý. Po doplnění kovových kol a centrálních automatických spřáhel dostávají přátelé US železniční tématiky velmi pěkný model.
Skříňový vůz celodřevěné konstrukce v klasickém železničním zabarvení s číslem 3026 společnosti Denver & Rio Grande Western se stane vděčnou součástí severoamerických vlaků bez toho, aby přinášel ukřičené potisky, které často deformují vzhled modelů.
Opět »oprášený« model. Je vyroben v Německu, takže má kvalitní kola a je vyroben z kvalitní hmoty. Bohužel se trošku více leskne. Dřevo je plastový výlisek, ale s kvalitním potiskem, takže vjem není špatný.
Další mutace vozu s dřevěnou skříní s plechovými čely.
Varianta vozu s celoocelovou skříní v kratším provedení.
Jde o nákladní vozy RhB, které byly postaveny na rámech zrušených osobních dvounápravových vozů řady C. Nízkostěnný vůz X 9023 byl postaven na rámu C 2002 z roku 1889. Nástavba se sklopnými bočnicemi byla doplněna konstrukcí s odnímatelnými poklopy. Systém poklopů pak byl později úplně demontován a vůz s označením Xk 9023 zůstal jako nízkostěnný.
Modely jsou provedeny v kvalitě BRAWA - s láskou k detailu. Velmi zajímavé je to, že bočnice jsou skutečně sklopné, jsou z kovu, mají precizně a funkčně provedené západky, mřížka na vozové papíry je dokonce odklopná. Centrální nárazník je odpružený. Je to zkrátka nádhera - pro toho, kdo chce modely bez kompromisu - musí mít produkty BRAWA!!!
Další sympatickou segmentovou stavebnicí z dílny české firmy je propustek hranatý s masivním pískovcovým překladem. Stavebnice je kombinací hotových segmentů stěn, které jsou již zaspárovány, s jednotlivými kostkami na vyzdění vnitřku tunýlku. Vzhleden v terénu bude 100%!
V pořadí již čtvrtou variantou zdařilého modelu lokotraktoru HF 130C je provedení v rakouských barvách. Model není v katalogu 2006.
Lokotraktory tohoto typu byly rozšířené nejen v Německu, ale dostaly se i do zahraničí. V Rakousku jezdí dodnes, u nás se rovněž objevila »replika« na téma T36.001. O této variantě uvažuje i obchodní oddělení LGB do budoucna. Dočkáme se tedy i české varianty? Dočkáme-li se pokračování LGB, pak možná...
Karoserie lokotraktoru je kombinací staré (původní) kabiny řidiče a modernizované kapoty podle Art. 21590. Model je z výroby vybaven dekodérem.
Novinka je k dispozici na skladě v Brně.
Třetí mutací lokotraktoru HF 130C je »klubový model 2006«. Pro členy klubu byl vyroben model poprvé se zvukovým modulem. Jde jako obvykle o originální nahrávku skutečného vozidla. Karosářsky se nijak neliší od prvního modelu Art. 20590 s označením KöF 6003.
Žaluzie chladiče nového modelu jsou černé a spojnice náprav naopak červené. Nové zvukové moduly z dílny firmy Massoth mají celou řadu zajímavých programovatelných nastavení. Model má od začátku dobře vyřešenou přípravu pro montáž reproduktoru za čelní žaluzí. Zvuk proto zní dobře a velmi přesvědčivě. Funkčními tlačítky můžeme některé zvukové sekvence vyvolat podle libosti. Moduly v současné variantě obsahují možnost obsadit i funkční klávesy nad F8. V praxi však nelze používat s ovladači LGB. Potřebujeme minimálně DiMAX Navigator.
Model nelze získat jinak, než jako člen klubu. Po objednání dostane člen Klubu LGB poukaz, na který model z výroby obdrží jím zvolený prodejce.
Jde o model zavřeného vozu s brzdařskou sedačkou, který byl v mutaci HSB vyroben jako model roku 2006, čímž je myšlen model, který je prodáván pouze na veletrzích a výstavách s přímou účastí firmy EPL. Zbytky série lze pak získat na konci roku. Model zavřeného vozu vychází ze staré formy, předchozí varianty modelu jsou již několik let vyprodány. Naposledy byl vůz nabízen v hasičské mutaci, kdy sedačka byla osazena figurkou hasiče.
Tyto hezké klasické evropské vagony jsou na skladě v Brně k okamžitému odběru.
Jde o modely neobsažené v katalogu 2006. Jsou vyrobeny na bázi modelu osobního vozu C2012 (Art. 30340). Pravděpodobně jde o reakci na pracovní vůz stejné dráhy od firmy Brawa. Ta zase jako novinku představila vlastní vůz RhB C2012.
Nářaďový vůz má pozměněný interiér – z různých modelů byly použity různé interiérové součástky. Poznáváme skříně s US Caboose, kamna na pevná paliva (bez vývodu na střechu) a další.
Posádkový vůz je mimo »zamalovaných« oken prakticky nezměněný osobní vůz.