Při výstavbě dalšího úseku hlavní trati firemního kolejiště, kde je potřeba překonat značné stoupání, byl instalován 60 cm dlouhý ocelový most. Navazuje na spirální viadukt s opěrnou zdí. Za mostem je odbočka na vratnou trať z podzemní smyčky a následuje úsek před vrcholovým nádražím, které je nejvyšším bodem celého kolejiště.
Most je v principu sériovým modelem, tvarově však byly upraveny jeho pilíře. Jde o velký model, takže bylo nutno uložit jej do terénu tak, aby nedošlo k jeho pohybu, respektive ke vzájemnému pohybu obou krajních pilířů. Pyly proto zhotoveny betonové základy vyztužené ocelovou mřížkou. Před nalitím betonu byly do hloubky cca 1 metr zatlučeny závitové tyče, které přispějí k pevnému zakotvení stavby v zemi.
![]() | ![]() | ![]() |
Pilíře vyrobené jako segmenty v dílně musely být po zaměření terénu ještě zvýšeny podezdívkou. Tyto práce byly vykonány v pohodlí pracovního stolu. Po sestavení byl vnitřek stěn pilířů opatřeny disperzním nátěrem proti pronikání vody.
![]() | ![]() | ![]() |
Trať na mostě je ve stoupání, což není v zásadě správné. Mostovka ve skutečnosti nemůže být ve stoupání, protože by vlastní vahou sjela na jednu stranu. Modelovou mostovku jsme naklonili tedy jen málo, přičemž trať je oproti mostovce opět o něco nakloněna ve štěrkovém loži. Optický efekt není idelání, ale ještě přijatelný. Správné by bylo mít pro stoupání pouze klenutý kamenný most nebo eventuálně betonový.
![]() | ![]() | ![]() |
Po zaspárování slepovaných dílů, dodatečné podezdívky a ozdobných okapů předpolí mostu byl most uveden do zkušebního provozu. Na ocelový most navazují další zajímavé pískovcové stavby z dílny ASY model.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |