Po stavebním dokončení spirálního viaduktu a položením kolejí do mostovky byly logicky zahájeny zkušební jízdy. Mimo prověření bezchybnosti vedení kolejového svršku tu byla i závažná otázka, jak dlouhé soupravy bude možno na stoupání nebo spádu 5% vlastně provozovat. Samozřejmě v závislosti na typu lokomotivy.
Před dokončením horního nádraží, kde je instalována velká smyčka a lze vlaky obracet, šlo skutečně o pouhý zkušební provoz. Ten normální byl slavnostně zahájen na třetím »Srazu bláznů«. Hlavní celebritou aktu byl nepochybně sám stavitel.
Noční provoz na kolejišti je velmi působivý. Samozřejmě – největšího efektu dosahují osobní vlaky RhB se čtyřnápravovými vagony s osvětlením. Svítící had vinoucí se po spirálním viaduktu k jezírku je pak obzvláště fascinující.
16. 6. 2007 | 16. 6. 2007 | 16. 6. 2007 |
»Srazy bláznů« |
Ve sbírce je ještě hodně lokomotiv a vagonů, které po novém viaduktu ještě nejely. Nějakou dobu ještě potrvá, než se na ně dostane řada. Zde je souprava Brawa, která na kamenné stavbě vypadá, jako by tam patřila odjakživa. Aby ne. I lokomotiva z produkce firmy Kiss je »od tam«.
5. 7. 2007 | 5. 7. 2007 | 5. 7. 2007 |
5. 7. 2007 | 5. 7. 2007 | 5. 7. 2007 |
5. 7. 2007 | 5. 7. 2007 | 5. 7. 2007 |